Ervaringen van de patiënten
Tijdens de pilot is aan patiënten gevraagd wat zij vinden van zorginformatie via Indiveo. Dit is uitgevraagd aan de hand van enquêtes. Patiënten geven aan beter betrokken te zijn bij desbetreffend onderzoek en dat Divi’s eenvoudig te openen zijn. Het taalgebruik in de Divi’s en de leesbaarheid van de instructiekaarten wordt door patiënten beoordeeld met een ‘goed tot zeer goed’. Van de patiënten die de enquête invulden gaf maar liefst 100% aan dat zij Indiveo informatie zouden aanbevelen aan anderen.
Ervaringen van de zorgverleners
Wat de zorgverleners ervan vinden om met Indiveo te werken is ook van belang. Tijdens de pilot van Zuyderland zijn daarom interviews afgenomen met 7 zorgprofessionals. Zorgverleners geven aan dat Indiveo een efficiëntere manier is van communiceren en meer dan de helft denkt dat ze met Indiveo tijd zullen besparen in de spreekkamer. Ze merken dat Indiveo zorgt voor beter geïnformeerde en meer betrokken patiënten. Allemaal zouden ze Indiveo aanbevelen aan collega’s in de zorg.
Mooie resultaten
Zuyderland geeft aan dat de positieve impact op zorgverleners en patiënten overduidelijk is. De komende tijd worden de geleerde lessen in de pilot verder uitgewerkt.
“Indiveo is een veelbelovende applicatie die de communicatie en betrokkenheid in de zorg kan verbeteren” aldus Zuyderland. “Patiënten geven aan beter geïnformeerd te zijn en de betrokken zorgverleners bevelen het informeren via Indiveo aan.”